Udvikling af POS-rapporteringssystem
Dyrt og ikke-tidssvarende POS-rapporteringssystem blev udskiftet med et Power BI Setup.
The Whole Company
The Whole Company står bag en række kendte brands som bl.a.; Castus, Fredsted, Trope, Toftkær, Heidelberg og VitaCare. Virksomheden har produktion i Danmark og distribuerer mange af de kendte brands i de fleste dagligvarebutikker særligt i Danmark og Sverige.
Jacob Sylvest, Salgschef
"Hos Ascendit er der ikke lang reaktionstid. Derudover undgår man de normalt meget store omkostninger som er forbundet med selv den mindst support til udvikling i et stort konsulenthus"
Udfordringen
The Whole Company havde et standard POS-rapporteringssysstem, hvor der ikke var sammenhæng mellem pris og funktionaliteter.
Der var følgende udfordringer med systemet;
-
Høje licensomkostninger
-
Ingen integration til Navision
-
Tidskrævende opdatering (ugentlig)
-
Ringe muligheder for udvikling og tilpasning
-
Dårlig performance for udkørende sælgere
Løsningen
Vi udviklede en applikation, med en SQL back-end med integration til Navision, hvor vi bl.a. hentede masterdata på varer.
POS-data (rådata) fra kæderne blev indlæst i databasen, hvor de via EAN-kode fik detailinformationer på varerne fra Navision. Masterdata som ikke var at finde i Navision, blev vedligeholdt i en Power App, således at disse blev håndteret centralt, og var en del af datamodellen.
Alle rapporter blev udviklet i Power BI, som bl.a. blev tilgængelige fra sælgernes CRM-system, bygget i Power Apps. POS-rapporterne er i dag et af sælgernes vigtigste redskaber i dagligdagen.
Med det nye system var der følgende fordele;
-
Markant lavere licensomkostninger
-
Integration til Navision
-
Lettere opdatering
-
Mulighed for løbende at kunne tilpasse og udvikle rapporter
-
Markant bedre performance
-
Uafhængig af leverandør